Постинг
26.10.2009 10:09 -
Леко по повърхността
на проблема се плъзна Би Ти Ви в предаването на Боби Лазаров "Rodnъ ре4" (или както там беше изписано), излъчено снощи след централната емисия новини.
За степента на грамотност на българските деца се изказаха юрист и преподавателка по английски, бе взето и мнението на учителка по литература и на научен сътрудник от БАН.
Причините за чудовищния непукизъм на българите за българския език обаче останаха неназовани.
Не стана дума за пълната демотивираност и на деца, и на учители да работят за усвояването на нормите на книжовната ни реч. Не бе отчетена тенденцията езикът ни да се руши от "най-високо място" - от медиите. Сбърканите учебници, по които учат хлапетата, изобщо не бяха споменати.
Разбира се, образователният министър Йорданка Фандъкова се изказа пожелателно, както им е навик на управниците по принцип...
За съвета на автора - родителите да диктуват на децата си и после да проверяват диктовката - нямам думи!
Но понеже "солта" на репортажа бе събирателската работа на столичен фотограф, запечатвал табелки с безумен правопис, нека споделя с вас аз какво съм "фотографирала" през последните 5-6 години.
Идете на 1001gafa.blogspot.com - там има доста "насолени" езикови постижения.
За степента на грамотност на българските деца се изказаха юрист и преподавателка по английски, бе взето и мнението на учителка по литература и на научен сътрудник от БАН.
Причините за чудовищния непукизъм на българите за българския език обаче останаха неназовани.
Не стана дума за пълната демотивираност и на деца, и на учители да работят за усвояването на нормите на книжовната ни реч. Не бе отчетена тенденцията езикът ни да се руши от "най-високо място" - от медиите. Сбърканите учебници, по които учат хлапетата, изобщо не бяха споменати.
Разбира се, образователният министър Йорданка Фандъкова се изказа пожелателно, както им е навик на управниците по принцип...
За съвета на автора - родителите да диктуват на децата си и после да проверяват диктовката - нямам думи!
Но понеже "солта" на репортажа бе събирателската работа на столичен фотограф, запечатвал табелки с безумен правопис, нека споделя с вас аз какво съм "фотографирала" през последните 5-6 години.
Идете на 1001gafa.blogspot.com - там има доста "насолени" езикови постижения.
е начин и родителите и децата да се научат малко кое как се пише... ЗАщо не харесваш идеятА?
цитирайобразованието е задължение на училището, а възпитанието - на семейството.
Ако родителят възпита детето си в правилно отношение към учебния процес - като към особено важен интелектуален труд, едва ли ще се налага да диктува, да решава уравнения с две неизвестни, да си опреснява исторически дати и събития и т. н.
Приемам, че може и да греша...
цитирайАко родителят възпита детето си в правилно отношение към учебния процес - като към особено важен интелектуален труд, едва ли ще се налага да диктува, да решава уравнения с две неизвестни, да си опреснява исторически дати и събития и т. н.
Приемам, че може и да греша...
Добре, аз възпитавам доколкото успявам детето ми в правилно отношение към учебния процес,но имам един въпрос,как да я насърча да учи когато материала е много сложно представен и от там се къса веригата---урок-учене-оценка
цитирайсред тях и веригата заплата - отговорност (при учителската работа), държавна поръчка - учебник (в издателската работа), както и компетентност - журналистика (в занятието на публицистите ни).
Някъде трябва да разкъсаме веригата безхаберие - шуробаджанащина, инак няма да го бъде...
цитирайНякъде трябва да разкъсаме веригата безхаберие - шуробаджанащина, инак няма да го бъде...
част от образователния процес е самоподготовката вкъщи. Не може без нея, иначе няма да има напредък. За това се дават и домашни. За късането на веригите съм съгласна, оттам е проблемът.
цитирай