Медийна среда ли бе - да я опишеш
Постинги в блога от Юли, 2014 г.
30.07.2014 13:56 -
Тв мол
Лято е. "Големите политговорилни" са във ваканция, женската и лайфстайл-тематиката не се предава.
Но заместването на публицистични предавания с филми и сериали не отменя член 1 от конституцията на бг телевизиите: Да има за всекиго по нещо в екранния плод-зеленчук!
Когато в България се ражда идеята за частни тв канали, моделът е един - телевизията майка БНТ.
Като единствена електронна медия с картинки тя дълги години се е стремила да отговори на интересите на целокупното народонаселение, колкото и разнопосочни да са те. Така в ефира на Националната се излъчват новини, филми, спорт, търговски съобщения, детски предавания и коментарни студиа.
Има наистина за всекиго по нещо - футбол за мъжете, "Лека нощ" за децата, "Студио Х" за любителите на кримката.
От самото си създаване до ден днешен мастодонти като Би Ти Ви, Нова и ТВ7 се пънат да отговорят на този модел (ТВ7 - още от периода си на кабеларка, при по-по-по-предишните си собственици!).
И трите миксират смело ранобудни говорилни, турски сапунки, късни новини и бляскави реалити-надпявания.
Престарялата "матрица" включва модерни тв явления като "Биг Брадър" и стари филми за събота и неделя, кървавокриминални поредици и смешни шоута, мачове и сълзотворни сериали.
За да оцелява политематичният модел в ерата на цифровото разпространение на сигнала, когато в световен мащаб телевизиите вървят към строго профилиране, си има причини.
Затъпял от прехласване по хубости и романтики край Босфора, по-лесно преглъщаш Барековата сапунка...
И най-тежкият делник се изтърпява, като му се надсмееш с помощта на Слави...
Сутрешният тв ритник рязко преминава в чаровното дамско бърборене, готвене, кърмене, сякаш нищо не е било...
Защо сме на опашката и в тази световна тенденция за превес на монотематичните тв канали над магазинните?
Защото нито една телевизия с национален обхват не си признава, че нов бг филм в 20 часа в неделя пропъжда от креслото и най-върлия телеман.
Защото нито една пийпълметрична агенция не дава реални данни колко хора гледат специализирани канали - музикални, научнопопулярни, спортни.
И понеже никой бг управник няма интерес да можем да избираме - нито телевизии, нито нищо...
Че и вотът така - уж се предлагат идеи за всички, пък накрая все тия...
Но заместването на публицистични предавания с филми и сериали не отменя член 1 от конституцията на бг телевизиите: Да има за всекиго по нещо в екранния плод-зеленчук!
Когато в България се ражда идеята за частни тв канали, моделът е един - телевизията майка БНТ.
Като единствена електронна медия с картинки тя дълги години се е стремила да отговори на интересите на целокупното народонаселение, колкото и разнопосочни да са те. Така в ефира на Националната се излъчват новини, филми, спорт, търговски съобщения, детски предавания и коментарни студиа.
Има наистина за всекиго по нещо - футбол за мъжете, "Лека нощ" за децата, "Студио Х" за любителите на кримката.
От самото си създаване до ден днешен мастодонти като Би Ти Ви, Нова и ТВ7 се пънат да отговорят на този модел (ТВ7 - още от периода си на кабеларка, при по-по-по-предишните си собственици!).
И трите миксират смело ранобудни говорилни, турски сапунки, късни новини и бляскави реалити-надпявания.
Престарялата "матрица" включва модерни тв явления като "Биг Брадър" и стари филми за събота и неделя, кървавокриминални поредици и смешни шоута, мачове и сълзотворни сериали.
За да оцелява политематичният модел в ерата на цифровото разпространение на сигнала, когато в световен мащаб телевизиите вървят към строго профилиране, си има причини.
Затъпял от прехласване по хубости и романтики край Босфора, по-лесно преглъщаш Барековата сапунка...
И най-тежкият делник се изтърпява, като му се надсмееш с помощта на Слави...
Сутрешният тв ритник рязко преминава в чаровното дамско бърборене, готвене, кърмене, сякаш нищо не е било...
Защо сме на опашката и в тази световна тенденция за превес на монотематичните тв канали над магазинните?
Защото нито една телевизия с национален обхват не си признава, че нов бг филм в 20 часа в неделя пропъжда от креслото и най-върлия телеман.
Защото нито една пийпълметрична агенция не дава реални данни колко хора гледат специализирани канали - музикални, научнопопулярни, спортни.
И понеже никой бг управник няма интерес да можем да избираме - нито телевизии, нито нищо...
Че и вотът така - уж се предлагат идеи за всички, пък накрая все тия...