Медийна среда ли бе - да я опишеш
Постинги в блога от Септември, 2014 г.
27.09.2014 13:39 -
Надомна работа: журналист
Не, те не са тролове. Те са... редактори!
Редакторските им обязаности включват "редактиране" на копнатата новина до вид, непозволяващ да се отгатне откъде е открадната. Следва измъдряне на заглавие със задължително присъствие на думите "шок", "скандал", "ужас", "кошмар" и техни производни.
После - пейст в някое злочесто сайтче и надежди за повече посещения (носят премии!).
Седнали на неоправените си легла, тези воини на домашната публицистика се боричкат за тематика, която "дърпа" читатели ("зверска катастрофа", "самоуби се...", "слави трифонов аут от ефир"), не се свенят да вихрят въображението си и нямат притеснение, че газят езикови и морални норми.
Надомници от близо и далеч си вадят хляба, преразказвайки тв предаване на принципа "той каза", "тя каза", като обикновено не дочакват края на разговора, а бързат да публикуват "новината" си още преди водещият да е стигнал до съществените въпроси в интервюто със събеседника си.
Немалко "журналистки" градят "кариера" върху беглите си познания по английски език, превеждайки криво-ляво нещо за роклите на "Оскарите" или за тенденциите в есенните обувки.
Свити в кухничките си, тези "редактори" формират словесно-информационна среда, опасна за общественото здраве по две причини. Първо, понятието журналистика се свежда до лесен начин за изкарване на пари. И, второ, мултиплицират се факти, лесни за манипулация с просто изместване на акцентите в новинарския поток.
В царството на беззаконието, известно като България, на ръба на закона съществуват "медии" без репортери, без фотографи, без редакции дори и тези "медии" отглеждат поколение "журналисти", нестъпили на пресконференция!
Някои от тези "медии" дръзват да се наричат... агенции.
Редакторските им обязаности включват "редактиране" на копнатата новина до вид, непозволяващ да се отгатне откъде е открадната. Следва измъдряне на заглавие със задължително присъствие на думите "шок", "скандал", "ужас", "кошмар" и техни производни.
После - пейст в някое злочесто сайтче и надежди за повече посещения (носят премии!).
Седнали на неоправените си легла, тези воини на домашната публицистика се боричкат за тематика, която "дърпа" читатели ("зверска катастрофа", "самоуби се...", "слави трифонов аут от ефир"), не се свенят да вихрят въображението си и нямат притеснение, че газят езикови и морални норми.
Надомници от близо и далеч си вадят хляба, преразказвайки тв предаване на принципа "той каза", "тя каза", като обикновено не дочакват края на разговора, а бързат да публикуват "новината" си още преди водещият да е стигнал до съществените въпроси в интервюто със събеседника си.
Немалко "журналистки" градят "кариера" върху беглите си познания по английски език, превеждайки криво-ляво нещо за роклите на "Оскарите" или за тенденциите в есенните обувки.
Свити в кухничките си, тези "редактори" формират словесно-информационна среда, опасна за общественото здраве по две причини. Първо, понятието журналистика се свежда до лесен начин за изкарване на пари. И, второ, мултиплицират се факти, лесни за манипулация с просто изместване на акцентите в новинарския поток.
В царството на беззаконието, известно като България, на ръба на закона съществуват "медии" без репортери, без фотографи, без редакции дори и тези "медии" отглеждат поколение "журналисти", нестъпили на пресконференция!
Някои от тези "медии" дръзват да се наричат... агенции.